Dat het versturen van een e-mailing een populaire manier is om uw doelgroep te bereiken, weten we allemaal. Al jaren zien wij bij Prosu een trend dat de e-mail steeds populairder wordt bij de Nederlandse en Vlaamse agrarirs. Zo is de e-mail afgelopen twee jaar met 10% gestegen naar 57% als meest favoriete kanaal voor het ontvangen van bedrijfsgerelateerde informatie en neemt het ieder jaar steeds meer afstand van het kanaal post. Dit blijkt uit ons jaarlijkse onderzoek naar het mediagedrag van agrarirs in Nederland en Vlaanderen.
Maar betekent dit dat het versturen van de e-mailing de beste manier is om uw doelgroep te bereiken? Dat hoeft niet altijd het geval te zijn, vaak is de combinatie van beide kanalen de sleutel tot succes. Analyseer na het versturen van een e-mailing de openers van de e-mail en stuur een postale mailing naar degene die de e-mailing niet geopend heeft en waar u niet over het e-mailadres beschikt. Op deze manier bereikt u de gehele doelgroep en verhoogt dit uw kans op succes. Optimaal bereik met de juiste data
Een goed begin is het halve werk. Om te starten met een e-mailing of postale mailing is het van belang dat uw data actueel, compleet, correct en uniek is. Goede data is namelijk de basis voor de effectiviteit en efficintie van uw marketingcampagnes.
Vooral in tijden van crisis is het zonde van uw tijd en geld om in campagnes te investeren met verouderde of incorrecte data. Benieuwd hoe groot uw doelgroep is? Maak dan bijvoorbeeld gebruik van de online tellingtool en selecteer uw doelgroep. Start onderzoek Mediagedrag Agrarirs 2021
Binnenkort start Prosu opnieuw met het onderzoek naar het mediagedrag van de Nederlandse en Vlaamse agrarirs en hun opvolgers. Welke invloed heeft de coronacrisis op het mediagedrag van agrarirs? Maken ze gebruik van alternatieve kanalen of zijn ze juist meer gebruik gaan maken van bepaalde kanalen?
In het voorjaar van 2021 worden daarom opnieuw webinars en (indien mogelijk) Pro-Meetings gehouden. Benieuwd naar de planning en wanneer het voor u mogelijk is om u aan te melden? Houd onze website en de ProsuActueel in de gaten. Meer weten?
Bent u benieuwd naar de mogelijkheden voor actuele, complete, correcte en unieke data? Prosu helpt u graag. Neem contact op met uw contactpersoon van Prosu Databased Marketing via info@prosu.nl of via het telefoonnummer 088 00 66 123.