De drie grootste tractormerken leveren hun tractoren bij meer dan de helft van de Nederlandse landbouwers. De overige 45% van deze landbouwbedrijven bezit tractoren van meer dan 20 andere tractormerken. Regionale verschillen
In de meeste provincies gaan de drie grootste merken gelijk op. In slechts een paar provincies is een regionale voorkeur te ontdekken. Zo hebben de Noord-Hollanders veel meer tractoren van John Deere dan van de andere merken. Fendt doet het in Noord-Brabant beter dan de rest en New Holland heeft in vergelijking met haar concurrenten meer tractoren rondrijden in Overijssel en Drenthe.
Prosu Databased Marketing bekeek voor dit onderzoek data van ruim 7.500 Nederlandse landbouwers. Deze data verzamelden we het afgelopen half jaar telefonisch in ons eigen callcenter. De callcentermedewerkers van Prosu hebben allemaal affiniteit met de agrarische sector. Ze komen bijvoorbeeld zelf van een boeren bedrijf of doen een agrarische studie. Doordat zij affiniteit met de sector hebben, weten ze waar ze het over hebben. Dit komt de kwaliteit van onderzoeksresultaten ten goede. Interesse
Prosu Databased Marketing beschikt over veel data van de agrarische sector waar bedrijven van kunnen profiteren. Bent u benieuwd naar deze mogelijkheden, of heeft u zelf gegevens nodig? Neem dan contact op met Myrthe Pesch via 088 00 66 123 of via Myrthe.pesch@prosu.nl.