Met nieuwe technieken ontstaan nieuwe communicatiemiddelen. Ook de agrarische sector maakt steeds meer gebruik van nieuwe, online communicatiemiddelen. Dit blijkt uit de laatste cijfers van Prosu Databased Marketing. Bijna vier op de tien whatsappende agrariërs, gebruikt de chatapp ook voor zakelijk doeleinden. Denk hierbij aan contact over bestellingen en het doorgeven van nieuwe contactgegevens. Bent u al bereikbaar via Whatsapp voor uw klanten?
De cijfers op een rij
Prosu Databased Marketing onderzoekt elk jaar telefonisch het mediagebruik van agrariërs. Binnen het onderzoek beantwoorden agrariërs uit zes verschillende sectoren vragen over zowel nieuwe als oude media. Over het Whatsapp-gebruik van Nederlandse agrariërs, constateren we de volgende cijfers:
– Ruim twee derde van de agrariërs heeft een smartphone.
– Bijna alle agrariërs met een smartphone (96%) hebben Whatsapp op hun device.
– Dus twee derde van alle agrariërs gebruikt Whatsapp.
– Bijna vier op de tien agrariërs met Whatsapp (37%) gebruikt de app voor zakelijk contact.
– Meer dan de helft van de agrariërs met Whatsapp (55%) gebruik de chatapp voor het uitwisselen
van informatie met collega’s of studiegroepen.
Mocht u nog denken dat agrariërs achterlopen met het adapteren op nieuwe technieken, wat betreft het whatsappgebruik loopt de sector gelijk met de gemiddelde Nederlander (bron: Multiscope).
Workshop ‘mediagedrag agrariërs in kaart’
Het jaarlijkse onderzoek naar het mediagedrag van agrariërs presenteren wij traditiegetrouw in een reeks workshops. In één middag presenteren wij de hoogtepunten van het onderzoek. Wij bespreken de nieuwste ontwikkelingen in de agrimarketing, waaronder het whatsappgebruik, maar vergeten ook de traditionele media niet. De eerste workshop is al geweest! Ook een workshop bijwonen? Check dan snel onze website voor meer informatie, de data en aanmeldmogelijkheden.