Facebook is nog steeds een fantastisch middel om agrariërs te bereiken, ondanks de daling. Het gebruik van Facebook onder de Nederlandse agrariërs is gedaald van 45% in 2017 naar 36% in 2018. Dit blijkt uit ons jaarlijkse onderzoek naar het mediagedrag van agrariërs. Tegenwoordig gaat het niet meer om het bereiken van zoveel mogelijk mensen, maar om het bereiken van de juiste mensen.
Hoe bereikt u de juiste doelgroep via Facebook?
Zoals eerder vermeld gaat het tegenwoordig gaat het niet meer om het bereiken van zoveel mogelijk mensen, maar om het bereiken van de juiste mensen. Dit kan via Facebook door specifiek te targeten.
Facebook biedt de mogelijkheid om een bericht aan een zeer specifieke doelgroep te adresseren. Dit kan op verschillende manieren:
1. Wilt u bestaande klanten benaderen? Door het inladen van data uit uw klantenbestand, wordt het bericht alleen aan uw klanten getoond.
2. Wilt u middels een Facebook campagne nieuwe klanten werven? Met de data uit onze Nationaal Agrarische Database kunnen wij uw agrarische doelgroep koppelen aan uw campagne. Hierdoor creëert u ook aandacht bij mensen die u (nog) niet volgen via Facebook.
3. Wilt u meeprofiteren van reeds opgebouwde facebookgroepen? Kijk eens naar grote facebookgroepen vallend in uw doelgroep. De facebookpagina van bijvoorbeeld het vakblad Melkveebedrijf.nl (link naar FB pagina) heeft al een grote volgersgroep opgebouwd, waarvan u kunt mee profiteren tegen een laag budget.
Ons advies bij al deze manieren: Begin met een laag budget. Voor de relatief laag bedrag kunt u met een Facebook campagne veel bereiken. Door specifiek te targeten zullen gebruikers vaker op uw bericht klikken, waardoor u minder budget hoeft te reserveren.
Interesse
Benieuwd hoe u uw doelgroep het beste kunt bereiken via Facebook of bent u benieuwd naar de andere resultaten van ons onderzoek naar het mediagedrag van agrariërs? Neem dan contact op met Erik Mendel via Erik.Mendel@prosu.nl of via telefoonnummer 088 – 00 66 123.