De Leadtoolbox van Prosu Databased Marketing zorgt jaarrond voor goede afspraken. Deze afspraken komen tot stand door de inzet van diverse mediakanalen. Ook sociale media dragen daaraan bij. In dit artikel zoomen we in op het gebruik van Facebook als aanjager van leadgeneratie. Gericht adverteren
Op Facebook bestaat de mogelijkheid tot gericht adverteren. Deze advertentie wordt enkel aan een selecte groep mensen laten zien. Deze groep kan u zelf op basis van data die Facebook al heeft bepalen, bijvoorbeeld aan de hand van leeftijd en aangegeven interesses. Nog interessanter is om onze specifieke agrarische data te koppelen aan uw Facebookcampagne. Daardoor kan u uw advertentie richten aan uw meest interessante zakelijke doelgroep. Agrarirs op Facebook
Maar liefst 44% van de agrarirs maakt gebruik van de profielsite Facebook. Ons onderzoek naar het mediagedrag van agrarirs laat sinds 2011 al een constante stijging van het aantal agrarische Facebookgebruikers zien. Twee derde van hen gebruikt sociale media ook zakelijk. Uw doelgroep is via dit kanaal dus goed te bereiken. Praktijkvoorbeeld
Stel u selecteert de melkveehouders met meer dan 80 melkkoeien. De praktijk leert ons dat Facebook 40% van die doelgroep herkent. Binnen 48 uur bereikt u dan bijna 80% van deze groep! Dat levert weer extra websitebezoekers op voor slechts een paar cent per klik. Het grote voordeel is dat u zeker weet dat deze extra bezoekers uit uw ideale doelgroep komen. Het tot in detail selecteren van interessante prospects vindt voor het verspreiden van de advertentie plaats. Dit maakt uw communicatie nog gerichter en daarmee effectiever. Interesse
Ook uw doelgroep bereiken via Facebook? Neem voor meer informatie contact op met Lisanne Andeweg via Lisanne.Andeweg@prosu.nl. U kan ook bellen of WhatsAppen naar 06-51 43 07 80