Een belangrijk aspect van marketingcampagnes is om op te vallen. Om de kalvermelk bij de melkveehouders onder de aandacht te brengen, heeft een veevoedingsproducent hiervoor een langdurige opvallende campagne ingericht. De campagne leverde 341 afspraken op voor de veevoedingsproducent. Een gesprongen indruk
Om de aandacht bij de melkveehouders te trekken, is er gekozen om voor direct mailing in een bijzondere vorm, namelijk een springdoosje. Wanneer de melkveehouder de envelop opent, springt het doosje eruit. Op het doosje wordt meer informatie gegeven over de kalvermelk.
Tevens wordt op het doosje vermeld dat de melkveehouder binnenkort telefonisch benaderd wordt om een afspraak te maken voor meer informatie over de kalvermelk. Door de direct mailing en de vermelding blijft de veevoedingsproducent hangen bij de melkveehouder en creert hij of zij een verwachtingspatroon. Effectieve telefonische en postale opvolging
Het, door Prosu, telefonisch opvolgen van de direct mailing levert de veevoedingsproducent een constant leadpercentage van bijna 15% op. De leads zijn in dit geval de gemaakte afspraken voor de opfokspecialisten van de veevoedingsproducent. Door te werken met meerdere batches blijft de campagne overzichtelijk, voor zowel de veevoedingsproducent als Prosu.
Tot slot zijn er fysieke kaarten met de afspraakbevestiging gestuurd om de melkveehouders nogmaals hieraan te laten herinneren. Een geslaagde actie! Het enthousiasme is ook te horen vanuit de veevoedingsproducent: Door deze campagne is het voor ons nog duidelijker geworden dat marketingfunnels heel voorspelbaar kunnen zijn als je ze goed opzet. Door de opvolging te samen met Prosu is het resultaat bijna een zekerheid. Wij zijn daardoor zeer positief over de samenwerking. Meer weten?
Heeft u ook hulp nodig om een goede campagne op te zetten of bij het opvolgen van uw campagne? Neem contact op met uw contactpersoon van Prosu Databased Marketing via 088 00 66 123 of via info@prosu.nl om een (telefonische) afspraak te maken.