Hoe kunnen we zorgen voor een snel maar onderbouwd antwoord op vragen omtrent de dienstverlening? Deze vraag stelde BLGG AgroXpertus aan Prosu Databased Marketing. Een van de randvoorwaarden was wel dat de resultaten snel beschikbaar moeten zijn én dat de respondenten kritisch mee willen denken over BLGG AgroXpertus. Het opzetten van een klantpanel bleek de sleutel tot succes.
Onderzoeken en respons
Binnen het klantpanel onderscheiden we meerdere soorten onderzoek. Er worden online enquêtes afgenomen, maar er wordt ook van respondenten gevraagd om deel te nemen aan groepsdiscussies en interviews. De responscijfers op onderzoeken binnen het klantpanel zijn significant hoger dan bij vergelijkbare onderzoeken uit een random steekproef. De respondenten uit het klantpanel voelen zich meer betrokken bij BLGG AgroXpertus. Zij nemen immers vrijwillig deel aan het klantpanel. Tevens sparen zij met hun deelname voor korting op de dienstverlening van BLGG AgroXpertus. Het opzetten van het klantpanel heeft gezorgd voor een snellere schakeling in het opzetten en uitvoeren van onderzoeken.
Opzet
Voor het opzetten van het klantpanel is een kleine maand uitgetrokken. Op een oproep via de e-mail reageren al een aantal klanten spontaan enthousiast dat zij graag wilden deelnemen aan het klantpanel. Vervolgens zijn nog enkele klanten telefonisch benaderd, om het 750-koppige klantpanel compleet te maken. Deze worden nu regelmatig benaderd voor diverse onderzoeken.
Interesse
Wilt u ook een snelle respons op online onderzoek? Overweegt u ook het opzetten van een klantpanel? Prosu Databased Marketing kan u hierbij ondersteunen. Neem contact op met Lisanne Andeweg via 088 00 66 123 of via Lisanne.Andeweg@prosu.nl.