‘Kennis is macht’, is een bewezen uitspraak. Met kennis over de markt bepaal je de koers voor jouw toekomst. Met kennis over jouw klanten weet je de upsell mogelijkheden feilloos te vinden. Prosu Databased Marketing onderzoekt jouw vragen en vertaalt de antwoorden naar praktische aanbevelingen.
Afhankelijk van de probleemstelling kiezen we een passende onderzoeksmethode. Database analyses maken we op basis van de uitgebreide set aan informatie uit onder andere onze Nationale Agrarische Database.
Naamsbekendheid- en imago onderzoek
Uw imago, het gebruik van uw product, de naamsbekendheid of andere zaken zijn goed telefonisch te onderzoeken. Telefonisch onderzoek biedt de mogelijkheid om door te vragen, zodat u net dat beetje extra informatie krijgt wat u nodig heeft. Samen met jou stellen wij de vragenlijst op, een vast team van agents van ons callcenter verzamelt de completes. Vervolgens leveren wij jou een volledige dataset en praktische rapportage met de resultaten waarmee jouw organisatie verder kan. Wil je meer weten over uitvoeren van een naamsbekendheid- en imago onderzoek?
NPS-onderzoek (klantloyaliteitsonderzoek)
De Net Promoter Score, kortweg NPS, meet in welke mate jouw klanten jouw bedrijf aan zouden bevelen aan hun omgeving. Door het stellen van één eenvoudige vraag – Hoe waarschijnlijk is het dat u, op en schaal van 0 tot 10, [bedrijf X] zal aanbevelen aan familie, vrienden of collega’s? – worden klanten ingedeeld in drie groepen: Promotor, Neutraal of Criticaster.
Het NPS-onderzoek is wereldwijd een bekende en bewezen methode voor het meten en verbeteren van klantloyaliteit. Het geeft je zowel op kwantitatief als kwalitatief niveau aan waar, welke verbeteringen mogelijk zijn.
Online onderzoek
Agrariërs zijn de laatste jaren steeds online actiever geworden. Hierdoor groeien ook de mogelijkheden voor online onderzoek. Hoewel je de mogelijkheid tot doorvragen misloopt, biedt online onderzoek jou een laagdrempelige mogelijkheid tot het onderzoeken van jouw doelgroep. Wil je meer weten over online onderzoeken?
Marktpotentieanalyse
Jouw prospects en klanten bepalen jouw zakelijke succes. Maar bezoeken jouw verkopers de klanten en prospects met de grootste potentie? Met de Marktpotentieanalyse creëren wij inzicht in jouw marktpotentieel zodat je kan richten op de doelgroepen die het meest geïnteresseerd zijn in jouw producten/diensten.
De analyse wordt op verschillende niveaus uitgevoerd. Bijvoorbeeld: per vertegenwoordiger, gebied of potentie bij uw huidige klanten. Zo is het mogelijk om nog meer inzicht in de groeipotentie te krijgen, ook bij jouw huidige klanten! Wil je meer weten over het uitvoeren van een marktpotentieanalyse?