De loyaliteit van agrariërs voor hun huisbankier heeft een dieptepunt bereikt. Dat blijkt uit cijfers van continu onderzoek dat Prosu Databased Marketing heeft uitgevoerd.
Uit het Net Promotor Score (NPS) onderzoek van Prosu Databased Marketing blijkt dat de loyaliteit van agrariërs aan huisbankiers daalt. Waar in 2011 het percentage promotors min criticasters uitkwam op -21%, is dat in 2012 gedaald naar -25%. Absoluut dieptepunt in de loyaliteit was in het vierde kwartaal van 2013, waar de NPS uitkwam op -27% Deze score is nog nooit zo laag geweest bij een meting van Prosu Databased Marketing.
Eerste resultaten uit 2013 laten zien dat er voor de komende periode kan worden verwacht dat het percentage gelijk blijft op -25%. De negatieve ontwikkeling die zich in 2012 laat zien lijkt te stagneren.
Werkwijze
Het onderzoek van Prosu Databased Marketing wordt continu uitgevoerd sinds januari 2009. In totaal is aan meer dan 40.000 agrariërs gevraagd naar hun huisbankier. Tevens werd de mate van loyaliteit gemeten door de vraag “Zou u uw huisbankier aanbevelen aan een goede vriend of collega?”.
Wilt u meer weten over de Net Promotor Score? Klik hier, of neem contact op met Lisanne Andeweg via 088 00 66 123 of lisanne.andeweg@prosu.nl