Probleemomschrijving
Het is voor Lely van groot belang om naast nieuwe klanten te winnen, ook de bestaande klanten te behouden. De komende jaren staat een heel aantal Lelymelkrobots op de nominatie om vervangen te worden. Bij dit vervangingsmoment liggen er kapers op de kust. Daarom is het belangrijk inzicht te hebben in de loyaliteit en tevredenheid van de klant.
De oplossing van Prosu
Met de klant in gesprek gaan vlak voordat de vervangingsbeslissing wordt genomen, zou te laat kunnen zijn. Prosu Databased Marketing kwam om die reden met het voorstel een landelijke meting te doen over alle Lely Centers. Zo wordt direct van alle klanten inzichtelijk waar welke actie nodig is: op landelijk niveau, per Lely Center én per individuele klant. De NPS-methode is toegepast, omdat dit zowel kwantitatief inzichtelijk maakt hoe de verschillende centers ervoor staan als kwalitatief per individu de benodigde verbetering in kaart brengt.
Resultaat voor Lely Nederland
Prosu Databased Marketing heeft een totaalrapport opgeleverd, met duidelijk punten van aandacht. Daarnaast is per Lely Center een rapportage opgeleverd met concrete verbeterpunten voor die regio. Tot slot heeft elk center een dataset met de verslagen per klant gekregen, zodat de verbeteringen op elk niveau doorgevoerd kunnen worden.
Arend Harink, Sales Manager Benelux bij Lely Nederland
“Door de praktische rapportages per Lelycenter, heeft het management de juiste handvatten gekregen om de nodige verbeteringen inzichtelijk te maken en aan te pakken.”
Over Lely Nederland
Lely is wereldwijd het enige bedrijf dat een compleet assortiment producten en diensten aan de melkveesector levert: van ruwvoederwinning tot geautomatiseerde voersystemen, stalreinigers en melkrobots. Lely is al vele jaren de onbetwiste marktleider in de verkoop en service van geautomatiseerde melksystemen. Het bedrijf heeft een sterke positie op het gebied van ruwvoederwinning.