Het jaar 2018 nadert zijn einde. Wat betekent dat het voor u tijd is om uw marketing van 2018 te beoordelen en te starten met het opstellen van uw marketingplan voor het jaar 2019. Maar waar ligt voor u de meeste potentie? De online telling tool van Prosu geeft u het antwoord! Online tellingtool geeft u inzicht
Het eerste wat u moet weten bij het schrijven van uw marketingplannen voor het jaar 2019 is uw marktpotentie. Hoe groot is uw markt nou eigenlijk en wat is uw marktaandeel? De online tellingtool van Prosu helpt u hierbij. Door uw doelgroep te selecteren met de online tellingtool krijgt u een goede indicatie van uw marktpotentie en kunt u uw marktaandeel berekenen. Met deze informatie kunt u afwegen op welke gebieden voor u het meest te winnen is.
Met de online tellingtool kunt u heel specifiek selecteren. Zo komt u bijvoorbeeld achter dat er 2.039 melkveehouders in Friesland, Groningen en Drenthe actief zijn met 50 tot 100 melkkoeien en dat er 376 akkerbouwers in Flevoland actief zijn met minimaal 50 hectare teelt.
Doordat u met de online tellingtool specifiek kunt selecteren op sectoren, regios en/of grootteklassen krijgt u een goede indicatie hoe groot uw doelgroep is en kunt u uw marktaandeel gemakkelijk berekenen. Aan de hand van deze gegevens, weet u waar u uw klanten moet behouden en waar er voldoende perspectief is om nieuwe klanten te werven. Met deze informatie kunt u uw marketingplannen voor het jaar 2019 opstellen. Interesse
Heeft u hulp nodig met uw marketingplannen voor 2019 of bent u benieuwd naar de mogelijkheden om uw klanten te behouden of te werven? Neem dan contact op met Erik Mendel. U kunt hem bereiken via Erik.Mendel@prosu.nl of via het telefoonnummer 088 00 66 123.