Iedere klant communiceert anders. Door uw service via verschillende kanalen aan te bieden, speelt u daar op in. WhatsApp is één van de nieuwere mogelijkheden om snel informatie met elkaar uit te wisselen. Bijna alle agrariërs met een smartphone gebruiken WhatsApp. Kunnen zij u al bereiken via WhatsApp?
Aan de slag
WhatsApp toevoegen aan uw huidige communicatiekanalen is zo simpel als het aanschaffen van een smartphone. Via https://web.whatsapp.com kunt u online via uw laptop bij het WhatsApp-account. Hierdoor kunt u makkelijk reageren op binnenkomende berichten of deze snel registreren in uw CRM. De agrariërs zijn allang gewend om WhatsApp te gebruiken. Dus als uw nummer eenmaal bekend is, zullen zij het vanzelf gebruiken. Probeer het eens uit!
Voorbeelden
Bij Prosu Databased Marketing merken wij dat niet iedereen direct een beeld heeft bij het inzetten van WhatsApp als extra servicekanaal. Hier volgen enkele praktische voorbeelden:
• Een filmpje van schade aan een machine doorsturen, zodat direct uw monteurs direct zien of horen wat er kapot is.
• Een foto van gewassen of onkruid laten zien, zodat de situatie meteen duidelijk is en u de teler op afstand van advies kan voorzien.
• Een (herhaal) bestelling doorgeven.
• Servicevragen over openingstijden en dergelijke.
Agrariërs op WhatsApp
Bijna alle agrariërs met een smartphone hebben WhatsApp geïnstalleerd. Meer dan de helft van hen gebruikt WhatsApp om informatie uit te wisselen met collega’s en studiegroepen. Zij maken dus al bedrijfsmatig gebruik van de applicatie. Dit blijkt uit telefonisch onderzoek van Prosu Databased Marketing onder ruim 850 Nederlandse en ruim 350 Vlaamse agrariërs.
Interesse
Wacht niet langer en breidt uw contactmogelijkheden nu ook uit met WhatsApp. Let wel op, WhatsApp is voor het snel doorgeven van informatie en kent geen openingstijden of voicemail. Dit maakt dat u uw klant ook buiten uw werktijden van reactie moet kunnen voorzien. Prosu Databased Marketing helpt u graag bij zowel het opzetten, als bij het beantwoorden van uw WhatsApp servicedienst.
Neem hiervoor direct contact op met Bas Zoetebier via Bas.Zoetebier@prosu.nl. Bellen of WhatsAppen kan natuurlijk ook via 06-10 16 44 76.