Segmentatie is een effectieve manier van e-mailmarketing die ook zeer goed is toe te passen in de agrarische sector. Analyse uit onze data laat hierbij een 14% hogere openingsrate zien. Zijn uw communicatieuitingen al gesegmenteerd?
Veel marketeers weten dat segmentatie belangrijk is. Bij segmentatie deelt u uw doelgroep op in aparte groepen die u verschillende uitingen kunt mailen. Voordelen van segmentatie zijn onder andere een hogere openings- en klikratio, een meer persoonlijke benadering en minder uitschrijvers. Om goed te kunnen segmenteren heeft u data nodig. Voor elke onderneming die zich richt op de agrarische markt, heeft Prosu Databased Marketing deze data voorhanden. Maak hier gebruik van om zo meer rendement uit uw e-mailmarketing te halen.
Randvoorwaarden om goed te kunnen segmenteren zijn:
1. Opgeschoond bestand
Voordat u een gesegmenteerde e-mailing verstuurt, is het belangrijk dat u uw klantenbestand opschoont. Kijk welke contacten er dubbel zijn en ontdubbel deze voor een schoon bestand. Ontbrekende gegevens kunnen worden aangevuld. Prosu Databased Marketing kan uw bestand opschonen en verrijken met behulp van de Nationaal Agrarische Database. Onze database is ACCU : Actueel, Compleet, Correct en Uniek, een perfecte aanvulling voor de basis van uw gesegmenteerde e-mailing.
2. Aangepaste content
Op basis van de beschikbare data maakt u een verdeling in doelgroepen. De content die zij zullen ontvangen moet worden afgestemd op hun kenmerken en interesses. Hier gebruikt u segmentatie dus om uw boodschap zo relevant mogelijk te maken, dit gaat verder dan alleen woonplaats en geslacht. Stel dat uw doelgroep bestaat uit zowel melkveehouders als akkerbouwers. U kunt dan juist die informatie geven waar melkveehouders behoefte aan hebben. Akkerbouwers stuurt u dan een e-mailing met andere informatie die voor hen relevant is.
Voorbeelden van segmentatie
Kijk naar het gedrag van uw klanten. Kijk bijvoorbeeld naar wie uw mailings heeft geopend, of wie er heeft geklikt op welke call-to-action buttons. Neem bijvoorbeeld de eerdergenoemde groep melkveehouders. In de mailing hebben een aantal ontvangers geklikt op een artikel over de ontwikkeling van een nieuwe melkrobot. De e-mailadressen van deze ‘klikkers’ gebruikt u voor een nieuwe contactenlijst, welke u meer content kunt sturen over de nieuwe melkrobot. Zo stuurt u een gesegmenteerde e-mailing over een onderwerp waarvan u weet dat de ontvangers er geïnteresseerd in zijn.
De verzending van uw gesegmenteerde e-mailing
Is uw klantenbestand compleet en up to date? Dan is het tijd om uw gesegmenteerde e-mailing te versturen, verschillende boodschappen naar verschillende groepen uit uw klantenbestand. Met onze ProsuMailer faciliteren wij u graag, zodat u zelf uw gesegmenteerde e-mailing kunt opzetten en versturen. Komt u hier niet aan toe, dan is het voor ons ook geen probleem om het gehele traject op ons te nemen.
Interesse
Bent u er klaar voor om gesegmenteerde e-mailings te versturen? Prosu Databased Marketing helpt u hier graag bij door e-mailings te verzorgen of te faciliteren met onze Prosu Mailer. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Lisanne Andeweg via Lisanne Andeweg of via 06-51430780.