Probleemomschrijving
Vanuit Duynie hebben de productmanagers, de binnendienst- en planningsmedewerkers contact met de klant. Duynie was op zoek naar een extra mogelijkheid om contact te hebben met haar klanten en objectieve feedback te krijgen. “Hoe kunnen we de beeldvorming van onze klanten snel maar goed onderbouwd in kaart brengen, zodat we waar nodig bij kunnen sturen? Deze vraag stelde Duynie aan Prosu Databased Marketing.
De oplossing van Prosu
Het uitvoeren van een telefonisch onderzoek naar de Net Promotor Score (NPS) bleek de oplossing. Door het stellen van de vraag: “Hoe waarschijnlijk is het dat u op dit moment Duynie zult aanbevelen aan een goede vriend of collega?” wordt de klantloyaliteit in kaart gebracht. Tevens wordt het belangrijkste verbeterpunt in kaart gebracht, zodat Duynie helder krijgt waar zij eventueel bij moeten sturen. Elk halfjaar wordt een deel van de klantengroep telefonisch benaderd voor dit onderzoek.
Resultaat voor Duynie
Door het halfjaarlijks uitvoeren van precies hetzelfde onderzoek, heeft Duynie continu inzicht in de mate van loyaliteit en de beeldvorming van haar klanten. Hierdoor kan Duynie waar nodig bijsturen, wat een positieve invloed heeft op de beeldvorming.
Sandra Munsterman, Marketing Manager bij Duynie
“Door elk half jaar een deel van onze klantengroep te benaderen creëren we samen met Prosu een extra contactmoment dat ons waardevolle objectieve informatie oplevert.”
Over Duynie
Duynie is gespecialiseerd in hoogwaardige, vochtrijke diervoeders en plantaardige grondstoffen afkomstig uit de levensmiddelenindustrie. Duynie is voor Nederlandse veehouders een betrouwbare en efficiënte leverancier voor co-producten.