Het belang en de mogelijkheden van data voor uw organisatie nemen alleen maar toe. Maar wat vindt uw klant van het feit dat u steeds meer weet? Welke kansen en uitdagingen brengt dit met zich mee? Transparantie en zekerheid door privacywaarborg
Onlangs publiceerde brancheorganisatie DDMA een onderzoek naar de privacybeleving van consumenten als het gaat om het delen van persoonsgegevens. Zij constateerde dat twee derde van de Nederlanders bereid is zijn gegevens met bedrijven te delen. Echter, het gevoel van privacy en vertrouwen zijn belangrijke factoren bij het delen van gegevens. Om te zorgen dat de verschillende dataleveranciers zorgvuldig en transparant met data omgaan, heeft de DDMA het Privacy Waarborg. Bedrijven die dit keurmerk mogen voeren gaan transparant om met de data en hebben de toestemming voor het gebruik van de data op orde. Dit geeft u en daarmee uw klant het vertrouwen dat er zorgvuldig met zijn gegevens wordt omgegaan. Het spreekt voor zich dat Prosu Databased Marketing de zorgvuldige omgang met data zeer serieus neemt. Ik ben dan ook trots dat Prosu voldoet aan de Privacy Waarborg van de DDMA aldus de algemeen manager Peter Arkenbout. De uitdaging van relevantie
De uitkomst van het onderzoek geeft ook inzicht in een belangrijke taak en daarmee kans voor marketeers. Agrarirs staan net als de gemiddelde Nederlandse consument open voor het delen van data. Maar de voordelen van het delen zijn voor hen nog niet altijd voldoende zichtbaar gemaakt. Het is van belang de toegevoegde waarde van het delen van gegevens met u inzichtelijk te maken voor de agrarirs. Laat beter zien hoe het gebruik van hun data uw dienstverlening verbetert. Maak bijvoorbeeld inzichtelijk dat u de bedrijfsgegevens gebruikt om doelgroepgerichte e-mailings te sturen, waardoor de content van die e-mailing steeds relevanter is voor de agrarir. Het gaat dan om bedrijfsspecifieke content, waarbij de agrarir het gevoel krijgt H, dit is echt voor mij.
Daarnaast is het belangrijk dat de agrarirs controle houdt over de mate van het gebruik van zijn data door u. Dit klinkt lastiger dan het is. Het begint bijvoorbeeld al bij het goed opvolgen en respecteren van de afmeldlinks in e-mailings. Interesse
Wilt u ook aan de slag met data of de mogelijkheden van uw eigen data eens bespreken? Prosu Databased Marketing helpt u graag. Neem daarvoor contact op met Peter Arkenbout via Peter.Arkenbout@prosu.nl. Bellen of WhatsAppen kan ook via 06-10 38 97 39.