Data is The New Oil, dat was de kern van de lezing die Arent van t Spijker hield bij de opening van de nieuwe kantoorvilla van Prosu Databased Marketing. Arent van t Spijker is specialist op het gebied van Data Driven Strategy en heeft een ruime ervaring in innovatie doormiddel van datagebruik. Anders denken
Data is van een onbedoeld bijproduct van louter administratieve waarde uitgegroeid tot een op zichzelf staand waardevol product. Er is een verschuiving gaande in het denken over data. De data die verzameld wordt door het gebruik van een product, streeft de waarde van het product zelf voorbij. Zo verkrijgt u bijvoorbeeld waardevolle informatie bij het versturen van uw e-mailings. Via de meeste e-mailprogrammas kunt u achterhalen op welke links uw lezers klikken. Dat is uw nieuwe, waardevolle data. Hierdoor weet u namelijk in welke onderwerpen uw prospects echt genteresseerd zijn. Vanuit deze doorklikinformatie kunt u weer een gerichte vervolgactie inzetten. Op deze manier bedient u uw prospects optimaal en vergroot u uw trefkans. Koppelen van databronnen
Data is tegenwoordig alom aanwezig. Elke organisatie, groot en klein, verzamelt data. De kunst is niet zo zeer het verkrijgen van die data maar het koppelen van de verschillende data om zo tot een waardevolle en bruikbare selectie te komen. Interesse
Zoals olie begin 20ste eeuw aan de basis stond van veel veranderingen, zorgt data op dit moment voor veel nieuwe mogelijkheden. Ook u kan inzetten op deze nieuwe datamogelijkheden. Prosu Databased Marketing denkt graag met u mee over het koppelen en verkrijgen van de benodigde data. Meer weten? Neem dan vrijblijvend contact op met Myrthe Pesch via Myrthe.pesch@prosu.nl of bel via: 088 00 66 123