Prospects die informatie aanvragen via het internet of de telefoon willen over het algemeen snel een antwoord hebben op hun vragen. Snel betekent op zn hoogst binnen enkele uren en zeker nog diezelfde dag. Toch wordt er niet altijd even accuraat gereageerd, waardoor veel kansen blijven liggen. Hoe volg je leads op?
Enkele tips: * Snel en correct reageren zijn de sleutels die deuren voor je openen. Mensen die informatie aanvragen via het internet of de telefoon willen over het algemeen snel antwoord hebben op hun vragen. Snel betekent op zn hoogst binnen enkele uren en zeker nog diezelfde dag. In veel gevallen worden leads niet of onvoldoende opgevolgd, waardoor kansen blijven liggen. * Vermeld in advertenties het adres van de website en een telefoonnummer. Reageren op advertenties is vaak onmogelijk omdat het adres, telefoonnummer, website of e-mailadres ontbrak. * Zorg dat er op elke pagina van je website een link naar het contactformulier is. Dit maakt het reageren gemakkelijk. * Vermeld het telefoonnummer van de persoon of de afdeling die de prospect direct kan helpen. Dit voorkomt doorverbinden of eindeloos wachten. * Wanneer de informatie is aangevraagd, reageer en verlies deze prospect niet uit het oog. Door in de e-mail met de informatie een duidelijke oproep tot actie te doen en er achteraan te bellen, vergroot je de uiteindelijke scoringskans.
Kortom: maak het potentile klanten zo gemakkelijk mogelijk om contact met je op te nemen en wees daarna alert op de opvolging. Bied meerdere communicatiekanalen aan zodat de prospects op verschillende manieren kan reageren. Hierdoor benut u alle kansen met betrekking tot informatieaanvragen.
Wilt u meer weten over de kansen van leadopvolging ? Neem dan nu contact op met Peter Arkenbout via peter.arkenbout@prosu.nl