Probleemomschrijving
Cargill had behoefte aan cijfers omtrent de bekendheid en het imago van het biggenconcept Neopigg RescueCare onder klanten en niet-klanten.
De oplossing van Prosu
Imago-onderzoek onder niet-klanten en klanten en een klanttevredenheidsonderzoek. Door de telefonisch uit te vragen kregen klanten en prospects alle tijd om hun hart te luchten en kreeg Cargill naast een algemeen beeld ook veel gedetailleerde informatie. Door de samenwerking met buitenlandse, agrarische studenten beschikt Prosu ook over de mogelijkheden om deze onderzoeken buiten Nederland uit te voeren.
Resultaat voor Cargill
Ten eerste heeft Cargill door de onderzoeken een duidelijk beeld gekregen van haar huidige imago en de huidige klanttevredenheid. Op basis hiervan kan Cargill stappen ondernemen. Daarnaast heeft Cargill ook onverwacht inzicht gekregen in verbeterpunten van de huidige werkwijze.
Bart Veen, Marketing en Communicatie bij Cargill
“Door de nieuwe inzichten die het onderzoek van Prosu ons gebracht hebben, zijn wij in staat gericht verbeteringen door te voeren in het concept. Zo kunnen wij nog beter aansluiten bij de wensen en behoeften van onze klanten en prospects.”
Over Cargill
Cargill is al sinds 1959 aanwezig in Nederland. Het bedrijf heeft ongeveer 2300 werknemers in dienst, die werken vanuit tal van vestigingen op diverse locaties in het land. Cargill B.V. werd in 1959 opgericht in Amsterdam als een handelsorganisatie in goederen. Tegenwoordig is Cargill betrokken bij de productie van voedselingrediƫnten en het verwerken, verspreiden en verhandelen van landbouwproducten.