Dinsdag 21 april hebben we allemaal gehoord dat de meeste maatregelen omtrent het coronavirus zijn verlengd tot 20 mei 2020. Hierdoor houdt het coronavirus ons allemaal nog langer in haar greep, maar betekent dit ook dat u uw (potentile) klanten niet meer kunt bereiken om leads te genereren? Absoluut niet! Deze tijden zorgen ervoor dat het net zo belangrijk (of misschien zelfs belangrijker) is om top of mind te blijven bij uw doelgroep. Laat uw gezicht zien
Om top of mind te blijven, is het belangrijk om uw gezicht te laten zien bij uw doelgroep. De agrarische bedrijven staan niet stil. Blijf de agrarirs daarom ook informeren over uw producten en/of diensten. Dit kunt u bijvoorbeeld doen door het sturen van e-mailings of (online) te adverteren. Het kan zijn dat dit niet op korte termijn orders oplevert, maar door de relatie met uw doelgroep warm te houden, is de kans groter dat op de lange termijn de agrarir wel voor u kiest. Kennis delen via webinars en podcasts
Een mogelijkheid om met een grotere groep agrarirs in contact te komen is het houden van webinars. Webinars bieden een mooie kans om uw leadgeneratie of uw campagnes door te laten lopen. U kunt bijvoorbeeld middels een webinar als expert in de agribusiness uw kennis delen over de financile gevolgen van de coronacrisis voor de Nederlandse melkveehouder of de aardappelteler. Daarnaast is het ook mogelijk om uw kennis te delen met agrarirs via podcasts. Lees hier meer over in het artikel: Het podcastpakket: Een luisterend oor voor uw marketingboodschap. Eenvoudige alternatieven voor face-to-face afspraken
Iets waar veel bedrijven in de agribusiness en agrarirs waarde aan hechten zijn de face-to-face gesprekken. De ervaring leert ons dat de agrarirs ook tijdens de coronacrisis in Nederland goed telefonisch bereikbaar zijn. De bereikbaarheid van de agrarirs ligt de afgelopen weken gemiddeld zelfs 10% hoger dan voor de eerste opgelegde maatregelen. Het houden van telefonische afspraken met agrarirs is iets wat u zeker in het achterhoofd moet houden als alternatief voor de face-to-face gesprekken. Om elkaars gezicht toch te kunnen zien, is videobellen ook zeker een optie. Videobellen (bijvoorbeeld via Microsoft Teams) is iets wat nu meer dan ooit wordt gebruikt. Ga met Prosu in gesprek
Heeft u hulp nodig om top of mind te blijven bij uw (potentile) klanten? Prosu helpt u graag! Neem contact op met uw contactpersoon van Prosu Databased Marketing via 088 00 66 123 of via info@prosu.nl om een vrijblijvende (telefonische) afspraak te maken.