Sinds 1 juli jl. zijn een groot aantal versoepelingen van kracht omtrent het coronavirus, waaronder het onbeperkt aantal bezoekers bij bijeenkomsten, mits de anderhalve meter afstand wordt gewaarborgd. Het zal u waarschijnlijk niet ontgaan zijn dat dit najaar de Rundvee Mechanisatie Vakdagen in Hardenberg en Gorinchem vooralsnog doorgaan (bron: Easyfairs). Maar hoe zorgt u ervoor dat uw beursdeelname succesvol wordt? De juiste agrarirs op uw beursstand
Om uw beursdeelname tot een succes te brengen, is het belangrijk dat u de juiste mensen op uw stand ontvangt. Om dit resultaat te behalen, is het van belang om eerst het doel van uw beursdeelname te bepalen. Wilt u voldoende concrete afspraken tijdens de beurs, wilt u uw doelgroep enkel informeren of wilt u bouwen aan de relatie met uw klanten?
Kies vervolgens een passende boodschap die ervoor zorgt dat de agrarir een doel heeft om uw beursstand te bezoeken. Het kiezen voor een communicatiekanaal voor het verzenden van een persoonlijke uitnodiging (via e-mailing, poststuk of telefonisch) werkt altijd goed. U geeft namelijk specifiek aandacht aan uw doelgroep, wat door hen zeer gewaardeerd wordt.
Daarnaast dient u rekening te houden met en in te spelen op de maatregelen die de organisator neemt tijdens de beurzen. Zo wordt tijdens de RMVs gewerkt met nrichtingsroutes en tijdslots. Dit betekent dat de agrarirs, en daarmee uw (potentile) klanten, in principe slechts n keer langs uw beursstand lopen en minder tijd kunnen doorbrengen op de beurs. Communiceer daarom vooraf veelvuldig met uw doelgroep dat u bijvoorbeeld op de RMV staat en vermeld daarbij ook uw standnummer. Zo kunnen uw (potentile) klanten u gericht zoeken op de beurs en hun relatief korte tijd goed benutten. Welke maatregelen neemt u op de beursstand?
Door de huidige situatie is het mogelijk dat de drempel bij agrarirs hoger ligt om een beursstand te bezoeken. Het is daarom belangrijk dat juist die agrarirs weten welke maatregelen u zelf neemt, wat zorgt voor nog meer vertrouwen. Dit kunt u op verschillende manieren doen:
* Vermeld de maatregelen (samen met de uitnodiging voor de beurs) via een poststuk of e-mailing. * Vermeld het op uw website in een nieuwsbericht en deel het via uw nieuwsbrief.
Prosu kan u hierin ontzorgen. Met onze diverse diensten en professionele contact center zorgen wij er mede voor dat uw beursdeelname een succes wordt. Voor zowel uw marketing als uw verkoop. Wilt u bijvoorbeeld extra traffic naar uw beursstand? Maak dan gebruik van het bonnenboekje. Hulp nodig?
Heeft u hulp en/of tips nodig om uw beursdeelname tot een succes te brengen? Prosu helpt u graag. Neem contact op met uw contactpersoon van Prosu Databased Marketing via info@prosu.nl of via het telefoonnummer 088 00 66 123 om een (telefonische) afspraak te maken.