De marktpotentieanalyse geeft u inzicht in:
– Het klantprofiel van uw huidige klanten;
– De verschillende relevante segmenten en hun omvang;
– Uw echte marktaandeel;
– Uw upsell- en omzetkansen.
De analyse wordt op verschillende niveaus uitgevoerd. Bijvoorbeeld: per vertegenwoordiger, gebied of potentie bij uw huidige klanten. Zo is het mogelijk om nog meer inzicht in uw groeipotentie te krijgen, ook bij uw huidige klanten!
Voorbeelden
De marktpotentieanalyse geeft inzicht in uw echte marktaandeel. Zo kwam een bekend accountantskantoor er onlangs door onze analyse achter dat er in hun werkgebied nog meer te winnen viel dan gedacht.
Naast inzicht geven in uw huidige werkgebied kunt u met de marktpotentieanalyse ook nieuwe doelgroepen en doelgebieden beoordelen. Het gaat dan niet alleen om het aantal bedrijven en de omzetpotentie, maar ook over logistieke haalbaarheid. Zo berekenden we voor een plaatselijke voerleverancier het aantal meters dat een vertegenwoordiger per koe moet afleggen. Dit gaf interessante inzichten over nieuwe gebieden om in te gaan pionieren.
Interesse
Tot 1 september bieden wij u de marktpotentieanalyse aan als summerdeal. Tegen een voordelig tarief analyseren wij uw marktsituatie, zodat u voor september precies weet waar u staat. Zo kunt u gericht de najaarsrally in. Wilt u meer weten of direct gebruik maken van deze aanbieding? Neem dat contact op met Peter Arkenbout via peter.arkenbout@prosu.nl. Bellen of WhatsAppen kan ook naar 06-10 38 97 39.