Probleemomschrijving
Ieder jaar geeft BASF bulletins uit voor agrariërs (Maisbulletin, Tarwebulletin etc.). Deze bulletins moeten bij het juiste adres terecht komen. De doelgroep van BASF omvat van ruim 43.000 Nederlandse agrariërs. Daarom heeft BASF Prosu Databased Marketing ingeschakeld.
De oplossing van Prosu
BASF maakt gebruik van de agrarische adressen van Prosu Databased Marketing. Uit de Nationale Agrarische Database is een selectie gemaakt voor BASF. Op basis van die selectie heeft BASF haar eigen database bij Prosu. Zo werkt BASF niet alleen met altijd up-to-date adressen, maar houdt Prosu voor BASF ook de afmelders van e-mailings bij.
Resultaat voor BASF Agro Nederland
Doordat Prosu zorgdraagt voor het up-to-date houden van alle adresgegevens, komen de bulletins van BASF altijd goed bij de agrariër terecht. Daarnaast zorgt het afmeldbeheer ervoor dat BASF in geen geval agrariërs e-mailt die zich uitgeschreven hebben. Tot slot wordt het bestand door Prosu ook aangevuld met nieuwe prospects binnen de geselecteerde doelgroepen, waardoor BASF altijd de gehele doelgroep bereikt.
Arianne Sipman, Marketingservices Manager bij BASF Agro Nederland
“Prosu ontzorgt ons volledig als het gaat om het up-to-date houden van alle adresgegevens. Hierdoor kunnen wij ons volledig focussen op de marketing- en communicatie activiteiten van BASF.”
Over BASF Agro Nederland
BASF is wereldwijd de nummer 1 in de chemie – We Create Chemistry. BASF ontwikkelt, produceert en verkoopt grondstoffen variërend van chemicaliën, kunststoffen, veredelingsproducten, gewasbeschermingsproducten en fijnchemicaliën tot olie en gas.