43 procent van de Nederlandse en 32 procent van de Vlaamse agrarirs ervaren het voordeel van bedrijven in de agribusiness, die data over hen en hun bedrijf verzamelen. Dat blijkt uit ons jaarlijkse onderzoek naar het mediagedrag in de landbouw. Bijvoorbeeld na een gerichte marketinguiting vonden zij een nieuwe toeleverancier die meer aansloot op hun bedrijfsvoering dan hun huidige toeleverancier. Maar hoe verzamelt u deze data? Segmentatiemogelijkheden op basis van data
Segmenteren kunt u doen op basis van zowel statische als dynamische data. Zo kunt u bijvoorbeeld melkveehouders uit Overijssel met minimaal 80 melkkoeien of telers van minimaal 15 hectare pootaardappelen uit de Noordoostpolder bereiken, maar kunt u ook gebruikmaken van data die u vergaard met behulp van uw online kanalen, zoals uw website en e-mailings.
Door te analyseren op welke onderwerpen de agrarir klikt in uw e-mailing krijgt u een idee waar de interesse van deze agrarir naar uit gaat. Daarnaast kunt u met behulp van online herkenning het individuele websitegedrag analyseren om er achter te komen in welke producten en/of diensten de agrarir interesse heeft. Door te segmenteren op basis van statische en/of dynamische data kunt u nog persoonlijker en sneller communiceren met uw (potentile) klant. Meer informatie?
Wilt u meer weten over het verzamelen van data over de agrarirs en hun bedrijf of hoe u met deze data het beste uw (potentile) klanten kunt bereiken? Neem contact op met uw contactpersoon van Prosu Databased Marketing via info@prosu.nl of via telefoonnummer 088 00 66 123.