Probleemomschrijving
Agrico heeft de afgelopen periode hard gewerkt aan het verbeteren van de ledentevredenheid. Om de organisatiedoelen te kunnen realiseren is ledentevredenheid erg belangrijk. Voor aanvang van het onderzoek was onbekend hoe tevreden telers over Agrico zijn. Ook was onduidelijk hoe de communicatie vanuit Agrico naar de teler toe wordt ervaren.
De oplossing van Prosu
Het uitvoeren van een 0-meting bleek de oplossing. Prosu bracht de huidige tevredenheid van leden in kaart. Ook testte Prosu een aantal communicatieaspecten. De leden zijn telefonisch benaderd zodat de interviewers van Prosu de mogelijkheid hadden om goed door te vragen op de antwoorden. Hierdoor werd een verdiepingsslag gemaakt in de resultaten en kwamen veel details naar boven. Vervolgens zijn de antwoorden geanalyseerd en overzichtelijk gerapporteerd aan Agrico.
Resultaat voor Agrico
Op basis van de resultaten kan Agrico concluderen dat de leden zeer tevreden zijn over Agrico. Dit is een goede basis waar vanuit Agrico verder aan de relatie met de teler kan werken. Prosu ontdekte dat een aantal communicatie-aspecten een grote invloed hebben op deze tevredenheid. Op basis hiervan weet Agrico precies waar ze zich de komende periode op moet richten.
Linda de Jong, Adviseur coöperatie en communicatie, Agrico
“Door het uitvoeren van het telertevredenheidsonderzoek weet ik exact in welke communicatie aspecten ik de komende tijd verder moet investeren.”
Over Agrico
Agrico is een coöperatieve organisatie die wereldwijd aardappelen vermarkt, nieuwe rassen kweekt en innovatieve oplossing bedenkt. Van het prille zaadje tot aan het schap van de supermarkt. Agrico heeft als doel om de beste aardappels te produceren voor miljoenen consumenten wereldwijd.