Probleemomschrijving
In 2016 en 2018 heeft Countus Prosu Databased Marketing gevraagd een klanttevredenheidsonderzoek uit te voeren. De zogenaamde 0- en 1-meting. Destijds is er per regio, kantoor, team en ondernemersadviseur in kaart gebracht hoe hoog de klanttevredenheid was en wat de belangrijkste verbeterpunten waren.
Om te onderzoeken of de aanpak van de punten die uit deze onderzoeken zijn gekomen ook resultaat heeft gehad, heeft Countus wederom Prosu gevraagd een klanttevredenheidsonderzoek uit te voeren, de 2-meting.
De oplossing van Prosu
Tijdens dit klanttevredenheidsonderzoek wordt de huidige klanttevredenheid in kaart gebracht per regio, kantoor, team en ondernemersadviseur. Daarnaast zijn de klanten van Countus net als bij de 0- en 1-meting telefonisch benaderd, zodat de interviewers van Prosu de mogelijkheid hadden om goed door te vragen op de gegeven antwoorden.
Resultaat voor Countus
De resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek zijn geanalyseerd en gerapporteerd op vier niveaus, namelijk Countus totaal, per regio, per team en per ondernemersadviseur. Daarbij zijn ook de resultaten van de 0- en 1-meting meegenomen om veranderingen op te sporen en trends in beeld te brengen.
Ing. Dijan Bruins, Directeur Midden-Nederland bij Countus
“De samenwerking met Prosu in het in 2019 voor Countus wederom uitgevoerde klanttevredenheidsonderzoek is door de korte communicatielijnen en goede gezamenlijke voorbereiding prettig verlopen.”
Over Countus
Countus is in 1924 begonnen als coƶperatie van boeren en tuinders. Inmiddels is Countus gegroeid tot een een top 15 accountants- en adviesorganisatie met 516 medewerkers en 24 vestigingen in Noord-, Midden- en Oost-Nederland. Countus is een brede accountants- en adviesorganisatie met een specialisatie in de Agrarische sector, de Horeca & Leisure en de Zorg & Welzijn.