Sinds enkele jaren heeft Prosu Databased Marketing eigen e-mailsoftware genaamd ProsuMailer. In de tijd dat deze software gebruikt wordt is veel data verzameld. Zo weten we het beste verzendmoment en hoe de e-mails geopend worden in de agribusiness. Benieuwd hoe u scoort in vergelijking met de rest van de doelgroep? Om u een kijkje in onze keuken te geven delen wij in dit artikel wat interessante cijfers met u.
Openingspercentage om trots op te zijn!
In de afgelopen twee jaar zijn er door Prosu 264 e-mailings verstuurd naar 1.014.582 e-mailadressen. Gemiddeld opent 24% van de ontvangers de e-mail, wat neer komt op 242.281 unieke openers. Een percentage waar we trots op mogen zijn! Als we de agrarische markt vergelijken met andere markten blijkt dat de percentages van de Energie & Nutsbedrijven en de Automotive branche ruim 10% hoger liggen. De reisbranche laat gelijke cijfers zien (onderzoek Frankwatching).
Het gemiddelde doorklikpercentage ligt bij deze 264 e-mailings op 7%, wat zeer hoog is. Dit percentage is wel gelijk aan het gemiddelde van alle branches. In dit verband betekent dit dat ongeveer 1 op de 3 openers ook doorklikt in de e-mailing, om bijvoorbeeld meer te lezen of informatie aan te vragen. Dit maakt de agrariërs een betrokken doelgroep.
Het ideale verzendmoment
Uit deze data is ook af te leiden wat het beste moment is om een e-mailing te versturen. Uit de analyse blijkt dat e-mailings het beste geopend worden in maart en april. Daarnaast blijkt de woensdag de beste dag om een agrarische e-mailing te versturen, met op een tweede plaats de vrijdag. Andere branches pieken op de vrijdag en zaterdag. Qua openingstijden springen tussen 12 en 1 uur en tussen 5 en 6 uur er uit. Dat zijn de beste tijden om uw e-mailing te versturen naar agrariërs.
Wilt u ook een e-mailing door ons laten verzorgen? Of bent u op zoek naar professionele en betaalbare e-mailsoftware? Neem dan nu contact op met Myrthe Pesch via 088 00 66 123 of via Myrthe.pesch@prosu.nl