Prosu Databased Marketing organiseert voor slechts €950,- een unieke persoonlijke workshop bij u op locatie naar aanleiding van een klantloyaliteitsmeting onder uw klanten.
Klantloyaliteitsmeting
Voorafgaand aan de workshop benadert Prosu Databased Marketing 150 van uw klanten. Wij stellen hen de vraag of zij u zouden aanbevelen aan een goede vriend of collega. Op basis hiervan berekenen wij uw Net Promotor Score (klantloyaliteit).
Korte uitleg Net Promotor Score
De NPS methode draait om één vraag: ‘Hoe waarschijnlijk is het dat u op dit moment Bedrijf X zult aanbevelen aan een goede vriend of collega ondernemer?’.
Klanten beantwoorden deze vraag doormiddel van een rapportcijfer tussen de 0 en 10. Op basis van de rapportcijfers worden de klanten die hebben meegewerkt ingedeeld in Criticasters, Neutralen en Promotors.
Berekening
De Net Promotor Score (NPS) wordt berekend door het percentage Promotors te verminderen met het percentage Criticasters (NPS = %Promotors – %Criticasters).
Inzicht in loyaliteit & (individuele) verbeterpunten
De Net Promotor Score geeft inzicht in de mate waarin de klant loyaal is naar uw bedrijf. Hierbij kan gekeken worden naar verschillende klantgroepen: per sector, per gebied, per grootteklasse enz.
Naast de informatie op geaggregeerd niveau ligt de nadruk op de informatie op individueel klantniveau. Naast het rapportcijfer voor de mate van aanbevelen, wordt ook gevraagd wat ervoor nodig is om een hoger cijfer te verkrijgen. Juist deze informatie biedt u concrete handvatten voor het verbeteren van de relatie met de klant.
Klantrelatie
Omdat de Net Promotor Score bedoelt is om de relatie te verbeteren, is het niet acceptabel dat klanten lastig gevallen worden met een lang interview. Een NPS-interview duurt ongeveer één minuut. In deze minuut krijgt de klant alle gelegenheid zijn of haar “hart te luchten”. Het op deze wijze aandacht geven aan de klant wordt in praktijk als zeer prettig ervaren. Het interview is dus zelf al de eerste stap van de verbetering van de relatie met de klant. Door de Net Promotor Score meting te herhalen, wordt de ontwikkeling van de klantloyaliteit in tijd zichtbaar.
Persoonlijke workshop
Het onderzoek resulteert in een korte en bondige PowerPointrapportage. Tijdens de persoonlijke workshop bij u op locatie worden deze resultaten besproken met u en uw marketing- en salesteam. Daarnaast wordt er ingegaan op het toepassen van de resultaten. Wat kunt u ermee? En welke concrete stappen neemt u om de score te verbeteren?
Interesse
Wilt u meer weten over uw NPS? Maak dan nu vrijblijven een afspraak met uw vaste contactpersoon van Prosu Databased Marketing of vraag Corina Spaan een afspraak voor u in te plannen via 088 00 66 123 of Corina Spaan.