Al jaren onderzoekt Prosu Databased Marketing het mediagedrag van agrariërs. Dit jaar is ook het mediagebruik van Duitse agrariërs in beeld gebracht. Prosu Databased Marketing onderzoekt onder andere het lezen van post, e-mailgebruik, social mediagebruik en telefoonbezit onder agrariërs. In totaal zijn voor het Duitse onderzoek bijna 250 agrariërs ondervraagd.
Internetgedrag
Uit het onderzoek blijkt dat bijna alle Duitse agrariërs gebruik maken van internet. Slechts 7% gebruikt het niet omdat ze bijvoorbeeld geen computer hebben. Gemiddeld spendeert men 6,5 uur per week op internet. Twee derde van deze tijd wordt zakelijk besteed. Driekwart van de respondenten geeft aan op internet te zoeken naar bedrijf gerelateerde informatie. Dit biedt kansen voor u als leverancier!
Social media
Ook de Duitse agrariër laat zich zien op de sociale media. Maar liefst 59% van hen maakt gebruik van sociale media. Op de vraag of ze vooral berichten volgen of zelf ook plaatsen antwoordt men verdeeld. Een derde volgt voornamelijk, een derde plaatst zelf ook berichten en de derde die overblijft, kan de keuze niet maken. Onderstaande grafiek laat zien dat YouTube veruit het meest populaire sociale media platform is. Denk bij uw marketingactiviteiten daarom ook eens aan een video.
Onderzoeken
Prosu Databased Marketing voert sinds 2011 jaarlijks onderzoek uit naar het mediagedrag van agrariërs in Nederland. In 2013 is dit onderzoek uitgebreid naar Vlaanderen en sinds dit jaar voert Prosu het onderzoek ook onder Duitse agrariërs uit.
Interesse
Bij deze onderzoeken worden verschillende sectoren bekeken. Heeft u interesse in de resultaten van één of meerderen sectoren, neem dan contact op met Corina Spaan via 088 00 66 123 of Corina Spaan.
Ook dit jaar zal Prosu Databased Marketing weer workshops houden over dit onderzoek. Houdt deze website in de gaten voor meer informatie. Alvast aanmelden kan ook, door te e-mailen naar hetzelfde e-mailadres.