In 2013 dachten we een dieptepunt bereikt te hebben wat betreft de loyaliteit van agrariërs aan hun huisbankier. Echter, uit de nieuwste cijfers van continue (longitudinaal) onderzoek van Prosu Databased Marketing blijkt dat de loyaliteit nog altijd daalt!
Een nieuw dieptepunt
In 2013 omschreef dit artikel een dieptepunt van -25% betreffende de loyaliteitsscore van agrariërs aan hun huisbankier. Dit bleek uit het Net Promotor Score (NPS) onderzoek van Prosu Databased Marketing. Begin 2015 scoort de loyaliteit slechts -33%. Kortom, een nieuw dieptepunt en dat terwijl de daling in 2012 leek te stagneren.
Andere cijfers
De resultaten van voorgaande jaren kwamen overeen met de dalingen in het consumentenvertrouwen dat het CBS meet. De CBS-cijfers van het afgelopen jaar laten een duidelijk stijging zien in het consumentenvertrouwen. Deze stijging vertaalt zich (nog) niet naar een stijging van de loyaliteit van agrariërs naar banken toe.
Werkwijze
Prosu Databased Marketing onderzoekt de NPS-score van banken sinds 2009 continue. In totaal zijn meer dan 60.000 agrariërs naar hun huisbankier gevraagd. Door de NPS-score te onderzoeken, meet Prosu Databased Marketing de mate van loyaliteit. Het NPS-onderzoek is een goede manier om de klanttevredenheid in kaart te brengen.
Interesse
Wilt u ook uw klanttevredenheid in kaart brengen of meer weten over deze methode? Neem dan contact op met Lisanne Andeweg via 088 00 66 123 of lisanne.andeweg@prosu.nl.