Maar liefst 87% van de Nederlandse agrariërs maakt gebruik van sociale media. Twee derde van hen gebruikt sociale media ook voor zakelijke doeleinden. Facebook blijkt onder agrariërs ongekend populair. 44% van de agrariërs met internet heeft een Facebookprofiel. Vorig jaar was dit nog 37%. Daarmee is Facebook de snelst groeiende mediakanaal in de agrarische sector.
Twitter en LinkedIn
Het gebruik van de andere grote, bekende sociale mediakanalen onderzoekt Prosu ook ieder jaar. Echter, LinkedIn en Twitter blijven ver achter bij Facebook. LinkedIn wordt inmiddels door 17% van de agrariërs gebruik. In de glastuinbouwsector ligt dit hoger dan gemiddeld, op ruim 20%. Twitter wordt door 15% van de agrariërs gebruikt. Ook dit kanaal wordt het meest gebruikt door glastuinbouwers. In die sector ligt het gemiddelde op 25%.
Workshop ‘mediagedrag agrariërs in kaart’
Prosu Databased Marketing onderzoek jaarlijks het mediagedrag van agrariërs. Dit onderzoek presenteren we inmiddels traditiegetrouw in een reeks workshops. In één middag behandelen we de hoogtepunten van het onderzoek. We bespreken de nieuwste ontwikkelingen in de agrimarketing, maar vergeten ook de traditionele media niet. De eerste workshop is al geweest! Op www.prosudatbasedmarketing.nl/workshops staat meer informatie, de data en aanmeldmogelijkheden.