Sinds kort geeft Prosu Databased Marketing college op de Agrarische Hogeschool in Dronten. Peter Arkenbout, Algemeen Manager van Prosu, geeft het vak ‘Market Research in Practice’ aan de studenten van de opleiding International Food Business. De studenten bevalt het goed. ‘We vinden het gaaf dat we via Prosu aan echte praktijkcases kunnen werken. Zo komen theorie en praktijk dichter bij elkaar’.
Market Research in Practice
Het vak ‘marktonderzoek in de praktijk’ is Prosu Databased Marketing natuurlijk op het lijf geschreven. Prosu laat de studenten kennismaken en werken met de traditionele manieren van marktonderzoek, maar bespreekt ook de nieuwste manieren van datacollectie. Tevens laten we zien dat we met bestaande databronnen van het bedrijf de markt beter in kaart kunnen brengen en besteden we aandacht aan de combinatie tussen sociale media en marktonderzoek.
Peter Arkenbout, Algemeen Manager van Prosu, licht toe: ‘Door de vele marktonderzoeken die we al uitvoeren, kunnen we de theorie altijd aan een praktijkvoorbeeld koppelen. Dit brengt de theorie tot leven voor de studenten’.
Interesse
Prosu Databased Marketing vindt het bijzonder om zo bij te dragen aan het opleiding van de nieuwe generatie professionals. Wilt u ook meer weten over marktonderzoek of de nieuwste datacollectiemethodes? Ook u praten we graag bij. Neem hiervoor contact op met Peter Arkenbout via Peter Arkenbout