De kwaliteit van een telefoongesprek is van grote invloed op de conversieratio. Supervisor Bertha heeft jarenlange ervaring in het telefonisch benaderen van agrariërs. Ook coacht zij onze agents tot een hoger niveau. Een aantal ingrediënten zijn onmisbaar in het voeren van een goed gesprek.
-
Ken jezelf en de ander
De basis voor een goed gesprek is het leren kennen van jezelf en de ander. Al onze agents doen een DISC test. In een paar eenvoudige stappen wordt er een profiel geschetst van de persoonlijkheid van een agent. Hierdoor leren de agents wat voor type persoon zij zelf zijn. Ook worden zij getraind om in te schatten wat voor type persoon de gesprekspartner is. Zo begrijpen ze hoe en waarom een gesprekspartner reageert. Dit is cruciaal voor het voeren van een goed gesprek. -
Formuleer een duidelijk gespreksdoel
In het callcenter van Prosu maken we veel gebruik van scripts om te zorgen dat het gespreksdoel wordt bereikt. Deze scripts bieden onze medewerkers houvast om tot het doel te komen. Daar mag de agent van afwijken. Hierbij is van belang dat er geen verhaal wordt opgelezen, maar dat de focus tijdens het gesprek ligt op degene die je aan de lijn hebt. Dit hoort de persoon aan de andere kant van de lijn en dat komt de gesprekskwaliteit ten goede. Het script biedt houvast. -
LSD
Luisteren, Samenvatten en Doorvragen is cruciaal om goede gesprekken te voeren. Door een goed script worden de juiste vragen gesteld. Vervolgens luistert de agent naar wat er gezegd wordt, en past het gesprek aan op de gesprekspartner. Het gaat er niet om dat de agents hun verhaal ventileren, maar het gaat om het verhaal van de ander. Door dit verhaal goed samen te vatten voelt de ander zich gehoord en krijgt de gesprekspartner het gevoel goed begrepen te worden. Vervolgens wordt er doorgevraagd om dichter bij het doel te komen. -
Kennis en kunde
Laat merken dat je verstand hebt van het onderwerp, maar stort geen waterval van kennis uit over de ander. Het verhaal van de ander staat immers centraal! Prosu werkt met mensen met veel agrarische kennis. Door dit specialisme snappen we echt wat er speelt bij de agrariër op zijn bedrijf. Dit maakt dat er altijd prettige en inhoudelijke gesprekken worden gevoerd. Hiermee ontstaat een positieve match aan de telefoon, wat omzet realiseert.
Door onze transparante werkwijze geven we vertrouwen. Het voelt goed als klanten bij ons terugkomen voor goede gesprekken. U krijgt bij ons altijd de mogelijkheid om mee te luisteren met gesprekken in ons callcenter.
Interesse
Meer weten over ons callcenter en de mogelijkheden voor het genereren van afspraken? Neem dan contact op met Peter Arkenbout via 088 00 66 123 of peter.arkenbout@prosu.nl. U kunt binnendienst@prosu.nl ook e-mailen om direct een vrijblijvende afspraak voor u in te plannen.