WhatsApp is een volwaardig communicatiemiddel, net als telefoon of e-mail. Dat is ook niet zo gek, want driekwart van de agrariërs heeft een smartphone en maar liefst 70% gebruikt WhatsApp. Een groot deel van de agrariërs heeft via WhatsApp contact met leveranciers. Hoeveel impact heeft dit op uw bedrijf?
Dat WhatsApp populair is onder agrariërs blijkt uit het recente onderzoek naar het mediagedrag van agrariërs. 70% van de agrariërs gebruikt WhatsApp. Vergelijken we dit met de rest van Nederland, dan zien we dat ook daar WhatsApp erg populair is onder consumenten (Marketingfacts, 2017). Van alle agrarische WhatsApp gebruikers wordt al ruim 40% via WhatsApp benaderd door hun huidige leveranciers. Ook geeft ruim 40% bestellingen voor het agrarische bedrijf door via WhatsApp. Misschien is het voor u nog niet duidelijk, maar met 2 tips kunt u zich op een laagdrempelige manier in dit kanaal verdiepen:
-
Inventariseer bij uw vertegenwoordigers in hoeverre ze klantcontact hebben via WhatsApp en wat voor soort klantcontact dit is. Bijvoorbeeld bestellingen doorgeven of vragen beantwoorden. Op basis hiervan kunt u beslissen of het slim is dit centraal te organiseren.
-
Experimenteer met bijvoorbeeld WhatsApp Web via een centraal nummer. Later kunt u dit met professionele software bundelen, zodat e-mail, telefoon, sociale media en WhatsApp via één centraal punt binnenkomen en het klantcontact centraal georganiseerd is.
Interesse
Bent u benieuwd naar wat Prosu Databased Marketing voor u kan betekenen op het gebied van WhatsApp? Neem dan contact op met Lisanne Andeweg via Lisanne.Andeweg@prosu.nl, of via 06 – 51 43 01 80.