Een nieuw decennium is aangebroken. We laten de 10’s achter ons en kijken vooruit naar de 20’s. De verwachting is dat er veel zal veranderen, ook in de wereld van agrimarketing. U stelt bijvoorbeeld persona's op. Deze persona’s omschrijven uw ideale klanten en met deze persona's kunt u uw doelgroep in verschillende segmenten plaatsen. Dit is een goede manier om bij massacommunicatie te toetsen of de boodschap aansluit bij de doelgroep en relevant is. Voor 2020 zien wij een verschuiving binnen de agrimarketing als het gaat om segmentatie.
Verschuiving naar segmentatie op basis van data
Een vervolgstap waarvan we verwachten dat deze in 2020 gezet gaat worden, is de koppeling van persona's naar data. Vanuit massacommunicatie (waar u de persona bij gebruikt) wordt vervolgens dynamische data gegenereerd die heel snel veranderlijk is en daar moet u rekening mee houden. Door de dynamische data goed in beeld te brengen, kunt u vanuit persona’s meer dan ooit persoonlijker en sneller communiceren met uw (toekomstige) klant.
Pro-Meetings 'Mediagedrag Agrariërs'
Maar welke kanalen zijn het meest geschikt om die data van de agrariërs te verzamelen? Prosu vertelt het u tijdens de Pro-Meeting ‘Mediagedrag Agrariërs’. Tijdens de Pro-Meetings ‘Mediagedrag Agrariërs’ presenteren wij u de resultaten van ons jaarlijkse onderzoek over het mediagedrag van de Nederlandse en Vlaamse agrariërs. Naast de agrariërs is ook dit jaar voor de tweede keer het onderzoek uitgevoerd onder de opvolgers van deze bedrijven. Welke ontwikkeling hebben zij laten zien in het afgelopen jaar als u kijkt naar het online en offline gedrag? Kom erachter tijdens de Pro-Meeting. Via onderstaande button kunt u zich aanmelden voor de Pro-Meetings.
Nieuw dit jaar: sectorspecifieke Pro-Meetings
Naast de vertrouwde sector overstijgende pro-meetings organiseert Prosu voor het eerst ook sectorspecifieke pro-meetings. Kom tijdens de pro-meeting in contact met gespecialiseerde marketeers uit de veehouderij of de akkerbouw en wissel ervaringen met elkaar uit. Tijdens de sectorspecifieke pro-meetings worden de resultaten van het mediaonderzoek uit die specifieke sector extra belicht. Benieuwd welke sectorspecifieke Pro-Meetings gehouden worden? Via onderstaande button vindt u meer informatie en kunt u zich aanmelden voor de sectorspecifieke Pro-Meetings.
Ga aan de slag met de resultaten in een workshop
Daarnaast organiseert Prosu ook de workshop ‘Mediagedrag Agrariërs’. Naast het presenteren van de resultaten gaat u aan slag met een case om deze theorie direct in de praktijk te brengen. Via onderstaande button kunt u zich aanmelden voor de Workshop ‘Mediagedrag Agrariërs’.
Aanmelden
Wilt u deelnemen aan de Pro-Meeting over het mediagedrag van agrariërs? Meld u hier aan! Wilt u meer informatie over de Pro-Meetings of over de workshop? Neem dan contact op met uw contactpersoon van Prosu Databased Marketing via info@prosu.nl of via telefoonnummer 088 – 00 66 123.