In 2016 en 2018 heeft Countus Prosu Databased Marketing gevraagd een klanttevredenheidsonderzoek uit te voeren. De zogenaamde 0- en 1-meting. Destijds is in kaart gebracht wat de mate van klanttevredenheid was en wat de belangrijkste verbeterpunten waren. Om te onderzoeken of de aanpak van de verbeterpunten ook resultaat heeft gehad, heeft Countus eind 2019 Prosu opnieuw gevraagd een klanttevredenheidsonderzoek uit te voeren, de 2-meting.
Diepgaand onderzoek door telefonische benadering
Tijdens dit klanttevredenheidsonderzoek wordt de huidige klanttevredenheid in kaart gebracht per regio, kantoor, team en ondernemersadviseur. Hiervoor zijn de klanten van Countus, na een vooraankondiging per post en e-mail, net als bij de 0- en 1-meting telefonisch benaderd, zodat de interviewers van Prosu de mogelijkheid hadden om goed door te vragen op de gegeven antwoorden.
Resultaat op totaal en individueel niveau
De resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek zijn geanalyseerd en gerapporteerd op vier niveaus, namelijk totaal, per regio, per team en per ondernemersadviseur. Daarbij zijn ook de resultaten van de 0- en 1-meting meegenomen om een vergelijking te maken en veranderingen op te sporen en trends in beeld te brengen.
Ing. Dijan Bruin, Directeur Midden Nederland van Countus: "De samenwerking met Prosu in het in 2019 voor Countus wederom uitgevoerde klanttevredenheidsonderzoek is door de korte communicatielijnen en goede gezamenlijke voorbereiding prettig verlopen. In de uitvoering van het onderzoek hebben Prosu en Countus oog voor de klant en een efficiënte uitvoering. Dit gezamenlijke doel zorgt dat we tot een goede uitvoering komen. Door de kwalitatief goede rapportages die Prosu oplevert, wordt Countus in staat gesteld een beeld te vormen van de tevredenheid onder klanten op organisatie-, team- en adviseursniveau. Daarnaast staat Prosu altijd open voor verbetering en denkt mee in verdere optimalisatie naar de toekomst. Kortom, een prettige samenwerking!"
Over Countus
Countus is in 1924 begonnen als coöperatie van boeren en tuinders. Inmiddels is Countus gegroeid tot een een top 15 accountants- en adviesorganisatie met 516 medewerkers en 24 vestigingen in Noord-, Midden- en Oost-Nederland. Countus is een brede accountants- en adviesorganisatie met een specialisatie in de Agrarische sector, de Horeca & Leisure en de Zorg & Welzijn.
Marktonderzoeken in tijden van Coronacrisis
Benieuwd in hoeverre uw klanten tevreden zijn over uw bedrijf? Voer een onderzoek uit onder uw klanten. Tijdens de Coronacrisis merken wij dat de bereikbaarheid van de agrariërs hoger ligt dan normaal. Een bruikbaar moment om toch contact te leggen met uw klanten. Onze specialisten vertellen u graag meer over hoe wij u hierin kunnen ondersteunen. Neem contact op met uw contactpersoon van Prosu Databased Marketing via 088 – 00 66 123 of via info@prosu.nl om een (telefonische) afspraak te maken.