Er is een tijd voor, tijdens en na een crisis. We weten hoe het was vóór de coronacrisis en op het moment zitten wij er middenin. Er zal echter ook een tijd zijn na de coronacrisis. Wees daarop voorbereid. Om input hiervoor te krijgen, is het belangrijk om de feedback van uw klanten in kaart te brengen. Maar waarom is het juist nu nog belangrijker om de klantfeedback te verzamelen?
Persoonlijke aandacht voor uw klanten
Juist in deze tijden is het belangrijk om aandacht te schenken aan uw huidige klanten. Dat kan op een eenvoudige manier. “Hoe gaat het nu met u en uw bedrijf?” is bijvoorbeeld een vraag die u kunt stellen. Uw klant kan dan zijn of haar verhaal doen. Dit zal door hem of haar als (zeer) prettig worden ervaren. De persoonlijke aandacht voor uw huidige klanten vergroot de loyaliteit naar uw bedrijf op de lange termijn.
Continue inzicht in klanttevredenheid
Op dit moment is het nog belangrijker om de kwaliteit van uw dienstverlening op een hoog niveau te houden. Uw klanten zijn een bepaald niveau van u en uw organisatie gewend. Het is belangrijk dat u dit niveau vasthoudt of misschien nog verbeterd door continu inzicht te krijgen in uw klanttevredenheid.
Hoge bereidheid om mee te werken bij onderzoeken
Eerder gaven wij aan dat de bereikbaarheid van agrariërs de afgelopen maanden een stuk hoger ligt (zie artikel 'Grootschalig klanttevredenheidsonderzoek geeft Countus inzichten voor de toekomst'). Tegelijkertijd is de bereidheid om mee te werken aan onderzoeken ook groter. Op het moment zit iedereen in onzekerheid. We weten (nog) niet wat er allemaal precies gaat veranderen ten opzichte van het ‘oude’ normaal. Door nu onderzoek te doen onder uw klanten, krijgen zij de mogelijkheid om hun verhaal te doen en hun mening te geven.
Hoe verzamel ik deze feedback?
Om de klantfeedback te verzamelen zijn er verschillende opties. U kunt een online enquête verspreiden onder uw klanten, maar telefonisch is ook zeker mogelijk. Bij een online onderzoek kunt u in een korte tijd veel mensen bereiken, u heeft echter maar een beperkte invloed of ze gaan reageren. Bij een telefonisch onderzoek kunt u meer sturen op het aantal en de representativiteit van de respondenten. Telefonisch onderzoek kost daarentegen meer tijd en is kostbaarder dan online onderzoek. Wel biedt deze methode meer gelegenheid tot doorvragen vergeleken met een online vragenlijst.
Prosu kan u hierbij helpen. Met ons professionele contact center en strakke analyses krijgt u een overzichtelijk rapport, waarmee u vervolgstappen kunt ondernemen. Niet alleen voor uw marketing, maar voor uw hele organisatie.
Hulp nodig?
Heeft u hulp en/of tips nodig om de klantfeedback in kaart te brengen? Prosu helpt u graag. Neem contact op met uw contactpersoon van Prosu Databased Marketing via info@prosu.nl of via het telefoonnummer 088 – 00 66 123 om een (telefonische) afspraak te maken.