Tijdens een speciale Zomer BBQ Borrel gaven Algemeen Directeur Angelique Klar, Research Development Engineer Ren Floor en Adviseur Karin Nijboer (Evenementenhal) het startsein voor het nieuwe beursseizoen. Henk Stoel (Prosu Media Producties) en Peter Arkenbout (Prosu Databased Marketing) lichtten toe welke vernieuwende bijdrage zij kunnen leveren aan de vakbeurzen, en hoe exposanten mr uit hun deelname halen. Een barbecue sloot de bijeenkomst af. Samenwerking intensiveren
Evenementenhal en Prosu werken al samen sinds de eerste Landbouwbeurs in 1996. Prosu is een trouwe deelnemer en speelt daarnaast vanuit haar database-expertise een grote rol in de uitnodigingsservice en kwalitatieve bezoekerswerving van Evenementenhal. We vinden dit het juiste moment om onze samenwerking te intensiveren. Zowel in media- als contentpartnership, verklaart Directeur Klar.
Prosu Databased Marketing levert met haar Stand Traffic Generator extra standbezoeken op, voor n met de exposant. Wij zien dat exposanten tijdens een beurs hun uiterste best doen om goede bezoekers te krijgen op hun stand. Bij het vooraf werven van het juiste potentieel ligt nog ruimte voor verbetering, aldus Peter Arkenbout van Prosu. Met de Stand Traffic Generator helpt Prosu exposanten door het vooraf inplannen van afspraken op de stand onder het motto: Meer rendement uit uw stand.
Prosu Media Producties stelt de officile beursspecial samen voor de agrarische eventtitels. Henk Stoel: Met de beursspecials kunnen bezoekers zich voorbereiden op de beurs en orinteren op investeringen. Exposanten kunnen zich hierin profileren en hun beursmoment verlengen. Het is de bedoeling dat deze specials bewaar-exemplaren worden, waarmee bezoekers zich vraf en achteraf verdiepen in ondernemersvraagstukken.
In aanloop naar de beurzen starten Evenementenhal en Prosu Media Producties deze zomer met vlogs en blogs. Hierin volgen we agrarirs, maar ook exposanten, gedurende een bepaalde tijd met als algemeen uitgangspunt: Wat speelt er in de markt?. Daarnaast geeft Prosu Media Producties weer de bonnenboekjes uit. Een laagdrempelige manier, ter ondersteuning van standmedewerkers, om leads te verkrijgen en adressen te verzamelen. Dit alles voor het behalen van meer beursrendement, aldus Stoel.
Ook levert Prosu een bijdrage aan de kennisprogrammering in samenwerking met de Programma Manager van Evenementenhal. Exposanten krijgen extra gelegenheid om hun specifieke kennis tijdens meerdere lezingen te presenteren. Prosu Databased Marketing informeert voorafgaand aan de beurs de juiste doelgroep over de lezingen. Zo streven Evenementenhal en Prosu een optimale match tussen vakkennis van exposanten en agrarische ondernemers na. Nieuwe kwaliteitsimpulsen
Tijdens de lancering van de samenwerking nam Research Development Engineer Floor aanwezigen mee in de toekomstvisie op de Agrarische Vakbeurzen. Nieuwe functionaliteiten als de Evenementenhal App, samenwerkingen met partijen als Livestock Research van Wageningen UR, een breder aanbod segmenten op de beursvloer, en nu, de partnership met Prosu, moeten de toekomstbestendigheid van de vakbeurzen verzekeren. Wij willen onze gevestigde platformen voorzien van frisse kwaliteitsimpulsen. Met nieuwe samenwerkingen en functionaliteiten bieden we onze exposanten nog meer mogelijkheden om zichtbaar te zijn, licht Directeur Klar toe. De intentie is om een kick-off in de toekomst te herhalen. Aanwezigen reageerden positief op dit extra informele ontmoetingsmoment met branchegenoten en concullegas buiten de beurzen om, stelt Adviseur Nijboer. Agrarische Beursagenda
De eerstvolgende Agrarische Vakbeurzen vinden plaats in Evenementenhal Hardenberg: Landbouwdagen Intensieve Veehouderij op 25, 26 en 27 oktober en Rundvee Mechanisatie Vakdagen op 1, 2 en 3 november. Deze edities krijgen een extra feestelijke tint in verband met hun 20-jarig jubilea. Bekijk de complete Agrarische Beursagenda op www.agrarischebeursagenda.nl.