In 5 stappen stelt u uw eigen inbound marketingstragetie op n haalt u er concrete leads uit. Dit artikel omschrijft kort de stappen. Zo kunt u direct aan de slag! De komende twee weken werken we de stappen op onze LinkedIn pagina uit. Volg onze pagina en blijf zo automatisch op de hoogte. Stap 1 Duidelijke kaders en planning
Misschien wat schools, maar om de juiste doelgroep te bereiken met de juiste boodschap is het belangrijk een aantal zaken van te voren vast te stellen. Door aan het begin de tijd te nemen om de kaders helder neer te zetten, loopt de rest van het proces soepeler. – Welke specifieke doelgroep wilt u met de actie bereiken? – Welke doelstellingen wilt u met de actie behalen? – Van welke medewerkers wordt wanneer welke input verwacht? – Wie is de kartrekker van deze actie? Stap 2 De content
Content is een breed begrip. Verschillende media vragen om verschillende vormen van content. Zo vraagt een blogpost op LinkedIn een andere tone-of-voice dan een Facebookupdate, hoewel ze dezelfde boodschap kunnen bevatten. – Omschrijf kort maar krachtig de boodschap voor de gekozen doelgroep. – Pas de tone-of-vocie van de boodschap aan per medium. – Maak n persoon verantwoordelijk voor het actief verzamelen van content. Stap 3 Verspreiden van de content
Nu u weet welke boodschap u op welke manier naar uw doelgroep wil communiceren, is het tijd voor actie. – Stel uw analysetools zoals Google Analytics en IP-herkenning in. In de LinkedIn artikelen vertel ik meer over het gebruik van de verschillende tools. – Vul uw planning aan met wanneer u welke content via welk medium verspreid. – Moedig collegas aan om de content via eigen sociale media-accounts te verspreiden en faciliteer ze daarin. Stap 4 Analyseer converteer bezoekers
Als u dan traffic naar uw website trekt is het van belang deze bezoekers te converteren naar leads. Hier zijn veel verschillende mogelijkheden voor zoals Facebook, IP-herkenning maar ook het oude vertrouwde contactformulier op uw website. – Zorg voor een duidelijke call-to-action in al uw communicatie-uitingen. – Houdt de statistieken van uw verschillende media bij zodat u waar nodig direct bij kan sturen. Stap 5 de opvolging
Tijd om de leads te converteren naar klanten. Een logische stap, waar helaas niet iedereen de tijd voor neemt waardoor er kansen blijven liggen. – Speel de verzamelde leads door naar degene die ze opvolgt en spreek af wanneer u hier terugkoppeling van krijgt. – Neem de tijd om de actie en de resultaten samen te evalueren. – Start de cyclus weer vanaf stap 1, 2 of 3. Interesse
Prosu Databased Marketing helpt u graag met het opzetten of uitvoeren van uw inbound marketingcampage. Neem daarvoor contact op met Lisanne Andeweg via Lisanne.Andeweg@prosu.nl. Bellen of WhatsAppen kan ook via 06 51 43 07 80.