Hoe zorgt u ervoor dat uw e-mail opvalt tussen andere e-mails? Met een aantal simpele tools kunt u het verschil maken in e-mailmarketing. Prosu Databased Marketing zet voor u de belangrijkste punten op een rij.
Er zijn verschillende mogelijkheden om uw e-mails onderscheidend te maken:
1. Persoonlijke afzender: allereerst is een goede afzender van belang. Gebruik hierbij een naam die verwijst naar een bestaande afzender, het liefst een persoon binnen het bedrijf, om daarmee niet in de spambox te belanden.
2. Pakkende onderwerpregel: de onderwerpregel mag niet te lang zijn, maximaal 50 tekens. De onderwerpregel moet uitdagend zijn en moet aansluiten op het hoofdonderwerp van de e-mail.
3. Gebruik de snippet. De snippet is de benaming voor de eerste paar regels van uw mailing. Deze bevat meestal standaardzinnetjes zoals: Is deze mail niet goed leesbaar? Klik hier voor de webversie. Omdat het de eerste tekst in uw e-mail is, laten e-mailclient deze tekst na het onderwerp zien. Deze regel kunt u gebruiken om de mail herkenbaar te maken door de onderwerpen uit uw e-mail hierin te benoemen.
4. Verzendmoment: het beste verzendmoment kan bepaald worden door na te gaan wanneer uw doelgroep e-mails bekijkt. Statistieken van eerder verzonden e-mails wijzen uit wanneer de mailing het beste geopend wordt.
Voor alle bovengenoemde tips geldt: testen! Het verzendmoment kan bijvoorbeeld worden gemeten door een nieuwsbrief op verschillende momenten te versturen en te testen wanneer deze het beste wordt geopend. Hetzelfde geldt voor de onderwerpregel, de afzender en de snippet. Zet A/B-testen in. Door het meten van het openingspercentage en het klikgedrag wordt het nog eenvoudiger om voor de toekomstige e-mailcampagne de afzender, de onderwerpregel en het verzendmoment te bepalen.
Interesse
Heeft u nog meer vragen omtrent e-mailmarketing of wilt u weten hoe u dit het beste aan kunt pakken? Neem dan contact op met Peter Arkenbout via Peter.Arkenbout@prosu.nl of via 088 – 00 66 123.