Voor verkopers is het van belang om op het juiste moment bij de juiste prospect aan tafel te komen, om zo de producten of diensten te kunnen verkopen. Hoe kunnen verkopers efficinter werken en tevens de slagingskans vergroten? Dat is de uitdaging. Leadscoring is daar een simpele oplossing voor.
Leadscoring is het turven van hoe vaak een lead interessant gedrag vertoont. Hierdoor wordt het makkelijker in te schatten in welke fase van het aankoopproces de lead zich bevindt. Dat is zeer interessante informatie voor de verkopers, want dat geeft een duidelijk beeld weer wanneer het een geschikt moment is om de lead te benaderen. De volgende acties kunnen bijvoorbeeld een indicatie geven van de fase:
* Aanmelden voor een e-mailnieuwsbrief; * Openen van een e-mailnieuwsbrief; * Klikken op artikelen in de e-mailnieuwsbrieven; * Bezoeken van een specifieke websitepagina, bijvoorbeeld met behulp van IP-herkenning; * Invullen van een contactformulier; * Downloaden van een whitepaper.
De informatie over hoe vaak een lead interessant gedrag vertoont, is al erg waardevol. Die informatie kan nog waardevoller worden door het te combineren met data die u al in bezit heeft. Denk hierbij aan gegevens over de contactpersoon en de adresgegevens. Wij doen dat bijvoorbeeld door die gegevens te koppelen aan onze Nationaal Agrarische Database. Op die manier weten wij precies welke teelten het bedrijf heeft of het aantal melkkoeien. Bent u benieuwd welke gegevens wij nog meer kunnen selecteren? In dit overzicht heeft u daar een duidelijk beeld van. Daarnaast kunt u hier kijken hoeveel bedrijven er in uw doelgroep zijn. Interesse
Vindt u het lastig om met leadscoring aan de slag te gaan? Het voordeel van leadscoring is dat het voor elk bedrijf van toepassing is. Ook in uw situatie kunt u makkelijk en snel hiermee beginnen. Wilt u liever eerst nog even sparren met onze accountmanager Edwin de Jong? Neem dan gerust contact op via edwin.de.jong@prosu.nl of via ons telefoonnummer, 088 – 00 66 123. Hij denkt graag met u mee.