Hoeveel e-mailings stuurt u elke maand? Leveren ze ook daadwerkelijk op wat u voor ogen heeft? Ze kunnen u vaak nog meer opleveren. Geef uw e-mailmarketing daarom een boost. Dit kan op vele manieren. In dit artikel zullen wij er een aantal behandelen.
1. Pakkende onderwerpregel: De onderwerpregel is vaak het eerste waar de ontvanger naar kijkt. Een belangrijke indicator voor uw openingsratio. Zorg er dus voor dat deze uitdagend is en aansluit op het hoofdonderwerp van de e-mailing. De onderwerpregel mag maximaal 50 tekens zijn. Maak gebruik van symbolen of leestekens of zet een call-to-action in de onderwerpregel.
2. Gebruik de snippet: De snippet is de eerste paar regels van uw e-mailing. In de meeste gevallen bestaat deze uit de tekst: Is deze mail niet goed leesbaar? Klik hier voor de online versie. De snippet kunt u gebruiken om uw e-mailing herkenbaar voor uw doelgroep te maken door de onderwerpen erin te benoemen, zoals: A/B-testen, tips om uw data up-to-date te houden en meer…. De snippet is net als de onderwerpregel belangrijk voor uw openingsratio.
3. Call-to-actions (CTAs): Maak gebruik van CTAs om uw conversiedoelen te benadrukken. CTAs beschrijven het doel van uw e-mailing en maken het scannend lezen mogelijk, waardoor het doel sneller opvalt. Zorg ervoor dat er een werkwoord in zit. Daarnaast moet de CTA een activerende kleur hebben. De call-to-action draagt bij aan uw klikratio.
4. Juiste verzendmoment: Het juiste verzendmoment kan bepaald worden door na te gaan wanneer uw doelgroep uw e-mailing bekijkt. Door de statistieken van uw eerder verzonden e-mailings te bekijken, kunt u nagaan welke dag en tijdstip het beste aangehouden kan worden. Zet in op A/B-testen
Maar hoe zorgt u ervoor dat u het maximale uit uw e-mailings haalt? Wij kunnen hier heel kort over zijn. Blijf het bewust testen! Er zijn enige richtlijnen, maar iedere doelgroep is uniek. Zet daarom in op A/B-testen. Onderzoek voor uzelf hoe u het beste uw e-mailing kunt inrichten. In het artikel Waarom u gebruik moet maken van A/B-testen leest u meer informatie over het inzetten van A/B-testen. Workshop Mediagedrag Agrarirs
Tijdens de workshop over het mediagedrag van agrarirs zal het e-mailgebruik van agrarirs aan bod komen. De eerste workshop vindt plaats op donderdag 11 april bij ons op kantoor te Dronten. Mis de workshop niet en kom meer te weten over mediagedrag van de Nederlandse en Belgische agrarirs.
Heeft u hulp nodig om uw e-mailmarketing een boost te geven of wilt u meer weten hoe u met e-mailings uw verkoopkansen vergroot? Neem dan contact op met Marloes Koops. U kunt haar bereiken via Marloes.Koops@prosu.nl of via telefoonnummer 088 00 66 123.