Welke ambitieuze doelstellingen heeft u samen met uw collegas voor 2020 gesteld? Om deze doelstelling te bereiken zijn verschillende campagnes nodig. U stuurt een e-mailing, adverteert op Facebook, plaatst nieuwsberichten, etc. Maar is dit ook de beste manier? Een hoog aantal views of clicks is natuurlijk geweldig, maar tegenwoordig is dit niet meer voldoende. Het gaat erom dat u uw doelgroep daadwerkelijk bereikt. Prosu levert u het bewijs of uw marketingcampagnes het gewenste effect opleveren. Laten we dit stap voor stap doornemen. Stap 1: Bepaal uw doelgroep
Wie is uw doelgroep? Gaat het om een specifieke doelgroep, zoals melkveehouders met minimaal 100 melkkoeien zonder een melkrobot? Of kiest u voor een grotere doelgroep, zoals akkerbouwers die aardappelen telen? Met de Agrarische Database van Prosu komt u te weten hoe groot deze doelgroep is en helpen wij u hen te bereiken. Stap 2: Creer bereik
Kiest u voor online of offline bereik, of gaat u voor allebei? Er zijn vele manieren om uw doelgroep te bereiken. Adverteren in vakbladen, het sturen van een e-mailing, adverteren op social media, etc. Belangrijk hierbij is dat u weet waar uw doelgroep zich bevindt als het gaat om het zoeken van nieuwe informatie. Stap 3: Analyseer het gedrag
Prosu kan uw websitebezoekers en de klikkers van uw e-mailing, banner of advertorial daadwerkelijk een gezicht geven en aangeven welke agrarirs interesse in uw boodschap hebben. Hoe lang bekijkt een specifieke melkveehouder de specifieke webpagina n.a.v. uw campagne? Met deze informatie weet u of u uw beoogde doelgroep heeft bereikt met uw marketingcampagnes en of zij het gewenste gedrag vertonen. Stap 4: Monitor uw campagne
De verschillende meettechnieken en koppeling met de Agrarische Database maken het voor u mogelijk om uw campagnes intensief te monitoren. Iedere dag is het voor u inzichtelijk met welke banner u doorgaat, welke advertorial zijn werk goed doet. Waar nodig, kunt u gericht bijsturen. De resultaten van uw marketinginspanningen zijn nog nooit zo inzichtelijk geweest. Stap 5: Geef een gerichte opvolging
Levert uw campagne tot zover het gewenste effect op? Dan is het tijd om deze gericht op te volgen. Dit kunt u op meerdere manieren doen. Wilt u uw leads nog warmer maken, kunt u een extra (postale) mailing sturen. Zijn de leads inmiddels warm genoeg gemaakt. Dan kunt u hen gewoon bellen. Zo zet u uw gerichte marketing over naar gerichte verkoop. Stap 6: Tijd voor een afspraak
Nu is het aan de verkoper om de warme leads te converteren en de verkoopkans binnen te koppen! Wat is nu de ideale manier?
Is er nu n gouden manier om van al uw marketingcampagnes een succes te maken? Nee, die is er niet. Het blijft een kwestie van testen. Iedere doelgroep en campagne vraagt een andere aanpak. Door continue monitoring is een aanpassing snel gedaan. Ga hiervoor in gesprek met uw accountmanager. Ga met Prosu in gesprek
Wilt u ook graag dat uw marketingcampagnes in 2020 een groot succes worden? Prosu helpt u graag! Neem contact op met uw contactpersoon van Prosu Databased Marketing via 088 00 66 123 of via info@prosu.nl om een vrijblijvende afspraak te maken.