Agrarirs openen vaker hun e-mail via hun smartphone. Dit blijkt uit data van Prosu Databased Marketing in samenwerking met Prosu Media Producties. In het 1e kwartaal van 2015 bekeek gemiddeld 14% van de openers hun e-mailnieuwsbrieven per smartphone. In het laatste kwartaal van 2015 is dit gestegen naar 21%! Prosu analyseerde gegevens van melkveehouders, varkenshouders, pluimveehouders, akkerbouwers en loonwerkers. In alle sectoren is deze trend zichtbaar. Desktop en tablet
Waar de n stijgt, daalt de ander. Opvallend is dat het gebruik van de desktop daalt, maar dat het gebruik van de tablet stabiel blijft. Begin 2015 opende 76% van de agrarirs de digitale nieuwsbrieven met de desktop, eind 2015 is dit gedaald naar 66%. Het gebruik van de tablet groeide slechts van 10% naar 13%.
Dat de desktop nog altijd meer gebruikt wordt dan de smartphone en tablet is logisch als je naar het bezit kijkt. Uit eerder onderzoek van Prosu Databased Marketing blijkt dat bijna alle agrarirs een desktop hebben (99%). Maar ongeveer de helft van de agrarirs bezit een smartphone (55%) en/of een tablet (46%). Marketingtips
Voor u als marketeer heeft deze trend natuurlijk gevolgen. Een aantal zaken om rekening mee te houden zijn als eerst natuurlijk het responsive maken van uw website, maar ook van uw e-mailings. Hierdoor veert de grootte van de mailings en artikelen als het ware automatisch mee met de schermgrootte van de verschillende devices. Verklein uw afbeeldingen voordat u ze toevoegt aan de e-mailing. Hierdoor laadt uw e-mailing makkelijker op de kleine(re) devices. Interesse
Wilt u meer weten over het onderzoek of uw digitale mogelijkheden eens bespreken? Neem dan direct contact op met Eline Kortes van Prosu Media Producties via 0320-286 939 of Eline.Kortes@prosu.nl of Myrthe Pesch van Prosu Databased Marketing via 06 – 22 16 84 12 of Myrthe.pesch@prosu.nl.