Dat WhatsApp immens populair is, weten we allemaal. Zo ook bij de agrariërs. Maar liefst 96% van de agrariërs met een smartphone gebruikt WhatsApp. Dit blijkt uit ons onderzoek naar het mediagedrag van agrariërs. WhatsApp wordt door de agrariërs niet alleen gebruikt voor privézaken, maar ook voor bedrijfsgerelateerde zaken. Zo wordt meer dan de helft van de agrariërs via WhatsApp benaderd door leveranciers en geeft de helft van de agrariërs bestellingen door via WhatsApp. Kortom, WhatsApp is een effectief communicatiemiddel om de ‘afstand’ tussen bedrijf en klant te verkleinen.
Met deze eerste bekendmaking van onze onderzoeksresultaten is het weer tijd voor onze jaarlijkse workshops over het mediagedrag van agrariërs! Bent u benieuwd hoe agrariërs zich in 2018 on- en offline gedragen? Prosu vertelt u graag meer tijdens de workshops die dit voorjaar gehouden zullen worden, zowel in Nederland als in België. U bent van harte uitgenodigd!
Tijdens de workshops komt u onder meer te weten hoe het internetgebruik van agrariërs eruitziet, welke apps populair zijn en welke vakbladen er worden gelezen. De afgelopen jaren vond er steeds meer een verschuiving naar online plaats, maar hoe zet die trend zich door? Op welk middel kunt u zich met uw marketingactiviteiten het beste richten? Tijdens de workshop kunt u ervaringen uitwisselen met marketing- en salescollega’s uit de sector, wat ieder jaar weer tot interessesante inzichten leidt.
De input voor de workshops komt van het onderzoek naar het mediagedrag van agrariërs dat Prosu Databased Marketing ieder jaar uitvoert onder Nederlandse en Belgische agrariërs. Ook dit jaar zijn de agrariërs en loonwerkers ondervraagt over hun mediagedrag. Sinds 2011 wordt het onderzoek uitgevoerd. Hierdoor krijgt u een goede inzage in de trends.
Interesse
De data voor wanneer de workshops zullen plaatsvinden, zijn inmiddels bekend. Meld u hier aan! Wilt u meer informatie over de workshops, neem dan contact op met Dennis Vink via Dennis.Vink@prosu.nl of via telefoonnummer 088 – 00 66 123.